Домашната храна, кутиите за обяд и вашето здраве

Ако все още се питате, защо ви е нужно да си приготвяте храна сами в къщи и да се занимавате да я разнасяте до работата, то ето ви няколко многократно дискутирани в публичното пространство факти:

  • Следете основните показатели на кръвта (глюкоза, креатинин, холестерол и триглицериди) и вашето ежедневие. Ако са в норма показателите, то има повод да се щастливи, защото сте здрави. Ако са леко завишени, то само с леки корекции можете да ги вкарате в нормални граници – започнете да се храните разумно (избягвайте пакетираните храни и заложете на домашните, току що приготвени ястия). Движите се, минимумът е 5 000 крачки на ден. Ако са силно завишени, то веднага се обърнете към лекар, за изготвяне на лекарствен, хранителен и двигателен план.
  • Ограничете до минимум пакетираните храни от магазините – те съдържат:  – транс мазнини, които адски бавно се усвояват от организма, отлагат се по стените на кръвоносните съдове и предизвикват стеснения, запушвания и сърдечно-съдови проблеми. Те се добавят в хранителните продукти с цел удължаване на срока им на годност. Най-популярната транс мазнина е т.нар. маргарин; – глюкозо-фруктозен сироп – добива се чрез ензимна хидролиза на царевичното нишесте. Използва се в пакетираните храни, тъй като е 75 % по-сладък от захарта, по-евтин и по-траен. Непрекъснатата консумация на глюкозо-фруктозен сироп води до покачване нивото на триглицеридите в кръвта, повишаване риска от развитие на инсулинова резистентност, сърдечно-съдови проблеми и диабет.
  • Движението е здраве. Дори и да живеете в силно замърсена, градска среда и да консумирате храни пълни с химикали и консерванти, и постоянно да лентяйствате, то вашето тяло докато е младо ще успее да се справи с отровите в него и вие ще сте здрави. Но с напредването на годините, неговите сили намаляват и ако продължавате да се храните с т.нар. „боклуци“ от магазините и заведенията за бързо хранене и не се движите редовно, то здравето ви определено ще бъде в риск.
  • 5 000 крачки на ден. Може би ви звучи стряскащо, но това са крачките които правим в рамките на деня без излишно натоварване. Ставането от леглото и сутрешният тоалет, приготвянето на закуската. Отиването до спирката на автобуса, до ксерокса или до колега в офиса. Обедната разходка. Прибирането от работа, пазаруването, готвенето и почистването. Това са точно 5000 крачки. Обикновено по-активните правят по 10 000 или 20 000 крачки на ден.

Замислете се за вас и здравето си. Започнете промяната днес. Дали ще е с практичен и удобен комплект за обяд и домашно приготвена храна (с продукти изцяло под ваш контрол) или с добавяне на повече крачки, важна е първата стъпка. И така стъпка по стъпка, всеки следващ ден, за по-добро здраве, тонус и настроение.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Няма отговори на "Домашната храна, кутиите за обяд и вашето здраве"

    Напишете отговор

    Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван.